Heslo root

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Úterý Srpen 17 10:43:15 CEST 2004

On Tue, Aug 17, 2004 at 09:40:38AM +0200, Milan Ježek wrote:
> ahoj
ahoj

> mám takový problém,
> přišel jsem do firmy, kde mají na serveru nainstalován linux (SUSE).
> Server má diskové pole (je to COMPAQ) a nikdo nezná přístup na server.
> (ten si odnesl předchozí správce).
No a ten spravce nie je nijako dostupny?

> No a já nyní řeším jakým způsobem se na server dostat a jak zjistit
> heslo pro uživatele root. Jediné co znám je heslo běžného uživatele
> bez jakýchkoliv práv.
Uz to bolo vlastne povedane:
- bez rebootu -> skusit nejaky exploit
- s rebootom -> parametre lilu/grubu alebo kludne aj separatny os ako knoppix
- netechnicke riesenia -> zohnat admina

Ja napriklad casto neviem rutovske hesla pocitacov, ktore spravujem, lebo sa
logujem cez ssh key, rutovske heslo som kedysi nastavil ako to zakaznik chcel
a on sa na to uz nepamata :-). Skus pripadne byvaleho admina poprosit, nech ti
tam tvoj kluc prida.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
One OS to rule them all, One OS to find them,
One OS to bring them all and into darkness bind them