suse, root a xwidows

Peter Cernoch pc.konf na volny.cz
Středa Srpen 18 12:33:28 CEST 2004

Hezky den vsem,

chvili jsem si hral s grafickymi prihlasovacimi manazery v suse
(9.1) a jsem z toho trochu zmateny.

Jsem totiz zvyknuty pracovat jako normalni uzivatel a obcas se v
pripade potreby prehodit na roota a spustit pod timto uctem
nejaky GUI programek pod xwin (kompilace jadra, konfigurace
systemu atd.).

Zjistil jsem zajimave rozdily pri pouziti kdm, wdm a gdm, ale
nemuzu prijit na system resp. nastaveni a jak to zmenit:

KDM:
- prihlaseni do xwin jako root OK
- prihlaseni jako uzvatel, zmena na 'su': x-aplikace nejdou
spustit   (problem s DISPPLAY)
- uzivatel, zmena 'sux': vse OK

GDM:
- prihlaseni do xwin jako root nemozne
  (je potreba skok do konzole, odstranit /tmp/X0-lock nebo jak se
   to jmenuje, pak startx a xwindows bezi)
- uzivatel, pak 'su': x-aplikace nejdou spustit
- uzivatel, pak 'sux': rovnez nejdou spustit

WDM:
- totez co GDM

Hledal jsem na netu ale nasel jsem jen rady:

sux :
funguje jen pri pouziti KDM

xhost +localhost :
pri KDM neni potreba - staci sux,
pri GDM a WDM nefunguje - prikaz je akceptovan ale pri pokusu
o spusteni x-aplikace jsou stale vypisovany hlasky typu
'unable to open display'

Co se tyce prihlaseni se jako root, tak jsem studoval
konfiguracni soubory wdm a gdm, ale bud jsem se spatne dival
nebo tam omezeni pro roota neni.

Muze mi, prosim, nekdo poradit jak
1. se v pripade potreby prihlasit jako root s jinym 'dm' nez kdm
2. spoustet pod xwindows aplikace pri 'su' na jineho uzivatele

Tyto problemy jsou docela neprijemne.
Je sice mozne je obejit praci ciste v kde ale ne vzdy potrebuji
takoveto plytvany (omezenymi) systemovymi prostredky a navic
se mi vyslovene nelibi toto 'prinuceni'.

Je mi jasne ze problem bude mezi zidli a klavesnici ale
uz si nevim rady a dokumentace k suse mi taky nepomohla.

Moc dekuji.

Petr

--
Zrychlete si až 7x načítání www stránek a obrázků přes vytáčené
připojení pomocí VOLNÝ internet akcelerátoru. Stažení a používání