VNC pres NAT, teoreticky ANO, jak je to v praxi? - Kompletni popsani problemu

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pátek Srpen 20 13:24:30 CEST 2004

On Fri, Aug 20, 2004 at 12:44:19PM +0200, Dominik Škoda wrote:
> Dobra, napisu to tu kopletne snad srozumitelne:
ok, to uz zrozumitelne je.

> Jsem za NAT mam vnitrni IP, na NAT (router) nemam zadny pristup. ISP mi v
> tomto smeru nevyjde vstric. Mam nejakou moznost jak se *z
> venci/internetu* pripojit *na to PC za NATem*? IMHO ja myslim, ze ne.
Precitaj si moj predchadzajuci post. Priamo to nejde, da sa to vsak
"ojebabrat", ale podstatne na tom je, ze to nie je transparentne, takze
pocitac, z ktoreho sa pripajas, s tymto "ojebabranim" musi vediet
spolupracovat.

> No, a pak abych se v tom vyznal :-)
Ved si to nastuduj :-)

> Nejdrive bych chtel vyradti ty reseni, které nesplnuji tu podminku co pisu
> na zacatku.
Myslim, ze ju splnaju vsetky.

> A potom bych poprosil autory těchto reseni o blizsi vyjadreni ci odkazani na
> rozumne zdroje (ne 10strankovy anglicky manual).
Pozri sa, ake tunelovacie moznosti uz mas na strane tvojho domaceho pocitaca a
v praci. Najprv plnohodnotne tunely, lebo sa s nimi pohodlnejsie pracuje,
napriklad:
- openvpn
- ipsec
- pptp
- l2tp
- ipv6
- cipe

Ak nejaky z nich na oboch stranach je, precitaj si k nemu dokumentaciu a
spojazdni tunel. Potom mas priame prepojenie.

Ked nemas nainstalovane ani jedno, skus ten ssh. Precitaj si opsnu "-R" a
sprav zhruba:
[user na doma]$ ssh druhyuser na servervpraci -R port_ktory_si_zapamatas:127.0.0.1:vncport
(a samozrejme nechaj to bezat)

Potom ked sa v praci napojis na servervpraci:port_ktory_si_zapamatas, je to
pretunelovane k tebe domov na vnc.

> No dekuji vsem co se ucastni diskuse, snad z toho něco bude.
Neco z toho bude az ked sa naucis:
- spravne sa pytat
- citat
- rozmyslat

>     S pozdravem D. Škoda
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
 - "The world we're living in lies always in darkness."
 - "That's why we're seeking the light."