VNC pres NAT, teoreticky ANO, jak je to v praxi? - Kompletni popsani problemu

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pátek Srpen 20 13:46:03 CEST 2004

Dne Fri, Aug 20, 2004 at 12:44:19PM +0200, Dominik Škoda napsal:

> No, a pak abych se v tom vyznal :-) Nejdrive bych chtel vyradti ty
> reseni, které nesplnuji tu podminku co pisu na zacatku. A potom bych
> poprosil autory těchto reseni o blizsi vyjadreni ci odkazani na rozumne
> zdroje (ne 10strankovy anglicky manual). No dekuji vsem co se ucastni
> diskuse, snad z toho něco bude.

Ja jen ted nechapu, jestli tech 10 stran je malo nebo moc. Ale verte tomu,
ze vsichni co prispivaji do tohoto threadu precetli desetitice az statisice
stran dokumentace.

S tim IPv6 je to snadne, mejme pocitac za NATem, tento pocitac je zapnuty.
Pri zapnuti se na nem spustil nejaky proces, ktery se spojil s vybranym
serverem na internetu a rekl mu, hele tady je pepa, nemas pro me nejake IPv6
pakety? A server mu rekl, no to nemam, ale ted kdyz vim, ze jsi online, tak
jak nejake prijdou hned ti je poslu. Potom uz se nas pocitac stara jen o to,
aby drzel otevrenou cestu skrz firewall, nejlepe tak, ze posle na server
kazdych par minut zpravu, hele ja furt ziju, tak na me nezapomen.

Zacina bod dve naseho planu. Ja se rozhodnu na ten pocitac pristoupit. Vim
ze ma adresu fe80::208:c7ff:fec9:ba8, takze se s ni zacnu spojovat. Routing
je nastaveny pres ten server na internetu, takze on dostane paket a posle
jej na tu stanici ve vnitrni siti tim tunelem, ktery stanice drzi otevreny
skrz firewall. Obvykle dostanete pomerne hodne ipv6 adres, takze stanice
dokonce muze routovat i na ostatni pocitace v siti.

zdravim
dan