Sshd Gatewayports [WAS: VNC pres NAT, teoreticky ANO, jak je to ...]

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Pondělí Srpen 23 00:13:54 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Jan Houstek, cas odeslani: 22.08.2004 13:31]

> Jo, tohle je trochu zrada, osobne prilis nechapu, proc je tohle
> zalezitost serveru a ne klienta (tj. ze by si klient nejakou
> dodatecnou volbou k ssh -R urcil, zda se na vzdalenem serveru ma
> poslouchat vsude, nebo jen na 127.0.0.1).

A to ja to zase chapu: Aby nad tim mel vladu spravce serveru kde bezi
sshd a ne ten, kdo pousti ssh. Jako root serveru si rozhodne rad
ponecham pravo rozhodnout, zda mi nekdo instaluje na serveru neomezeneho
posluchace, ktery je druhym koncem nekde mimo mou sit.

> Rozhodne to neni kvuli bezpecnosti, protoze uzivatel se shellovym
> uctem si tu samou funkcionalitu dokaze zaridit i bez pomoci sshd.

Vidim to jako bezpecnostni vlastnost. Jednak zarizeni si toho sameho jen
se shell uctem neni takova trivka a za druhe pokud na to spravce serveru
se sshd mysli, muze shell uzivatelum zakazat nebo omezit. Pak se kazdy
musi podridit nastaveni volby GatewayPorts.

Vlada