TAR a inkrementalni zalohy

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Středa Srpen 25 15:22:52 CEST 2004

> Stary archiv tar nepotrebuje, prubezne zalohy vypaluji a odmazavam a neni s
> tim problem (abych nezapomnel, zalohovana data jsou v poradku).

Otazka trochu mimo namet puvodniho dotazu:

Kdysi jsem chtel pouzit inkrementalni tar pro zalohovani CD s vypalenim.
V podstate to fungovalo, ale nepovedlo se mi dosahnout idealniho stavu:

- medium: CD-RW, pripadne DVD-RW
- inkrementalni zalohy
- multisession, cili pripalovani inkrementalnich zaloh
- multivolume, cili moznost rozlozit zalohu pres vice CD (vetsi zalohy
nez 650MB)
- kombinace multisession + multivolume, cili kdyz je hlavni zalohou
zaplneno 2 + 1/3 třetího media, aby inkrementalni zaloha vyuzila
zbývající 2/3 třetího média a pokračovala na 4. a 5. médiu
- a to celé nějak v rouře, aby nebylo nutné dělat ISO image a tím pádem
mít volný diskový prostor 650 MB nebo dokonce více.

Neco z vyse uvedeneho jsem zvladl a udelal z toho Python skript, viz
http://pcdb.sourceforge.net/

Jeden z hlavních problémů bylo to, že sice mohu pomocí tar dělat
multivolume, ale pro obnovu jednoho souboru je pak nutné všechny volumes
natáhnout na HDD - což může znamenat třeba i kopírování pár gigabajtů.

Máte k tomu někdo prosím nějaký názor nebo tip? Je to pitomost se o něco
takového snažit?

Je při zálohování na CD nevhodné používat inkrementální zálohy, kdy
první inkrement obsahuje změny od plné zálohy, druhý inkrement obsahuje
změny od prvního inkrementu, třetí inkrement obsahuje změny od druhého
inkrementu atd. až po třeba dvacátý inkrement? Nevhodné z toho důvodu,
že když se ztratí například třetí inkrement, je v háji všechno od
třetího inkrementu až po současnost. Čili je lepší inkrementy vždy
počítat od poslední full zálohy. Je to tak?

--
Milos Prudek