DC klient

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Srpen 26 15:16:23 CEST 2004

	Pakliže už dctc umí komunikaci po Inet socketu (to jste řekl vy,
že ano), tak přece toho klienta můžete mít u sebe (textovou či grafickou
nadstavbu - možná je už i Webová) a na serveru žádné věci jako Xserver
apod. nepotřebujete.

	Druhá možnost je ta, že na serveru budete mít prostředí (zejména
knihovny), které vyžaduje Vaše grafická aplikace - nemohu za to, že ji
nestačí Xaw apod., ale že chce rovnou celé qt či Motif (lesstif) nejlépe
v nejnovější verzi. Dále pak potřebujete nepochybně XFree86-libs (k
dostání pro všechny běžné distribuce) a tím končíte. Na svém počítači
budete mít grafický device, na ten přesměrujete env. proměnnou DISPLAY
(std. komunikuje na portu 6000, IMHO není podmínkou). Váš grafický
device se může skládat z Linuxu s X-Window systémem, libovolný X server
(ve Win32 třeba cygwin port nebo Xappeal či jak se to jmenovalo a
fungovalo to snad od I8086).

	Pokud se spokojíte s textovým výstupem, Vaším kamarádem bude
program screen.

	Další možností je samozřejmě Vámi načrtnuté VNC, či libovolná
obdoba vzdálené plochy.

	A v neposlední řadě existuje projekt mldonkey, který DC umí
(nerozjel jsem) a jedno z jeho rozhranní je čistý WWW klient...

	Myslím si, že možností máte přehršel, dle své nátury Vám
nepochybně bude nějaká vyhovovat.