PAM modul a jine UID

Bujna Igor igor.bujna na maxi-tip.cz
Čtvrtek Srpen 26 23:23:32 CEST 2004

Ludek Finstrle <ludek.finstrle na pzkagis.cz> wrote ..

> Je vam ale jasne, ze pokud nekdo zavede roota i do mdb.so zdroje, tak se
> prihlasi jako root take?

Na to jsem taky myslel a nadefinoval jsem, ze v modulu "mdb.so" se nikdy nemuze pouzit  uzivatel "root".

> A co je na tom k nepochopeni? Musite si nadefinovat neco sveho, co vam
> bude vracet vami pozadovane hodnoty a pridat to do nsswitch.conf.
> Stejne jako jste si musel ohnout pam.
> Ideu jak to neco udelat muzete najit napr. v nss_ldap.
> No a pak ty uzivatele ani nemusite mit v /etc/passwd ;o)

Jsem asi hodne linej si ohnout "nss_*".Proto ma idea byla, ze v systemu bude zaveden uzivatel "mdb:x:100:100::/home/mdb:".Pri prihlaseni do systemu se pro root-a pouzije standartni prihlaseni via "pam_pwdb.so".Ostatni uzivatele se budou overovat pres "pam_mdb.so" a jestli by dany uzivatel zadal spravne heslo tak by se do systemu nalogoval jako uzivatel "mdb".Jenze nevim, jak toto mam provest. Presneji spise, kde mam zadat neco jako "setuid(100)".Nebo jestli vubec je toto mozne.

Diky