OT: SPAM, kure na taliri

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Pátek Srpen 27 11:12:17 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Honza Novacek, cas odeslani: 27.08.2004 10:07]

>  Po prozkoumani hlavicek jsem zjistil, ze kdosi ve svete posila
>  z vymyslenych adres nasi domeny maily.
>  Proste spamuje a asi hodne.

Nepomohlo by prave proti tomuto globalni nasazeni nedavno tu zminovaneho
SPF (http://spf.pobox.com)? Jde o DNS zaznam urcujici, ze pro dane MX za
zavinacem ve From muze odesilat jen dana skupina IP. Zkuste:

$ host -t txt gmx.de
gmx.de text "v=spf1 ip4:213.165.64.0/23 ?all"
$ host -t txt seznam.cz
seznam.cz text "v=spf1 mx ip4:212.80.76.43 ~all"

Mozna by to mohlo pomoci ve vasem pripade alespon zmirnit dopad a
eliminovat chybove zpravy od tech mailserveru, ktere berou v potaz SPF.
Udajne jejich pocet roste. Na svete je ale tusim i dalsi standard a
tohle uz neni nejnovejsi.

Jen myslenka. :-)

\//\/\