ISC DHCP server -vice podsiti

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pátek Srpen 27 14:08:20 CEST 2004

Dne Fri, Aug 27, 2004 at 11:04:35AM +0200, Martin Calko napsal:

> OK. Tohle je trochu odlisna situace: primo ten stroj ktery by
> potencialne melpridelovat adresy je sam routrerem. Nemyslim, ze by bylo
> treba zapinat relaying pokud bude soucasne na vsech rozhranich
> poslouchat dhcpd. Proste to zkusim - snad to projde.

Tohle vam pojede uplne samo, ja mam pro vsechny dhcp servery jeden
konfigurak, ktery se automaticky rozesila po cele siti a prislusny server si
z nej vzdycky vybere jen ty sekce, ktere vyhovuji jeho rozhranim.

Mel bych jiny dotaz. Mam nejakou relativne rozhlejsi sit a relativne maly
pocet verejnych IP adres, protoze nekde neni DNAT prilis sikovnym resenim,
davam lidem primo tyhle IP adresy s netmaskou 255.255.255.255 a bezne to
routuji pres neverejne adresy, coz chodi bez jakyhkoliv problemu.

Tem me ale vznikl clovicek, ktery by chtel tu adresu dostat pres DHCP,
protoze aby nemusel menit nejak konfiguraci v notebooku. Vi nekdo, jak mu ji
pridelit? DHCP server ji totiz muze mit v konfiguraku, ale jaksi protoze se
mu nezda v dane podsiti pouzitelna, tak se neobtezuje ji stanici nabidnout.
V zasade je mi jasne, ze by to tak nemelo byt, ale uz to tak je a tak si
rikam, co kdyby prece jen takova nejaka moznost uz v ISC dhcp demonovi byla.

zdravim
dan