Metaproblem ke konferenci samotne

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Neděle Srpen 29 12:07:03 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Petr Šobáň]

> No já když sám odpovím na svou vlastní správu tak se mě nic neponičí.

Uz jsem prisel na duvod. V Mozille v Preferences/Mail&News/Composition
je u Default Encoding (kde mam iso-8859-2) zaskrtavaci policko
udavajici, ze se ma toto vychozi kodovani pouzit i pro odpovedi. Kdyz to
zaskrtnu, tak ma odpoved Petru Sobanovi (jeho mail je v UTF-8) se zacne
editovat v il2 a cestina se zmrsi. Kdyz to neni zaskrtnute, odpovidam v
UTF-8 a cestina je v poradku. Mozilla 1.7 tedy neumi odpoved automaticky
prekodovat, abych vzdy bez namahy odesilal zpravy v kodovani, ve kterem
chci ja, coz je skoda.

> Ale u PGP/MIME se píše že to nemusí umět všichni a ten řádek navíc co
> je u normálního podepisování mě vůbec nevadí.

To neznanena, ze neznalost PGP/MIME pro MUA tu zpravu znepristupni.
Aspon o takovem pripadu nevim. Pouze to pry napr. Vykuk nezobrazi
spravne a musi se vic klikat. PGP inline neznamena jeden radek navic,
jak pisete, ale deset. Jak jsem psal, protoze nechci uzivatele otravovat
svymi podpisovymi choutkami, rad bych pouzival PGP/MIME. Mam zato, ze
vetsina zde pritomnich pouziva MUA, ktere si se standardy poradi.

Na druhou stranu je pravda, ze Mozilla u rozeznane poskozene PGP inline
zpravy zobrazuje na prislusnych mistech zahlavi *BEGIN ENCRYPTED or
SIGNED PART* a *END ENCRYPTED or SIGNED PART*. Takze se jedna pouze o
dva rusive radky. Stejne mi PGP inline pripada nesystemove.

> Konference nešahá do těla.

Za telo jsem zde povazoval to, co pochazi od autora zpravy mimo zahlavi
e-mailu. A to mi dorazilo zmenene.

> No já bych tipoval že buď odebíráte konferenci přes něco jiného jak
> linux na linux.cz anebo vám to mrší váš poštovní server který to převádí
> a překódovává.

Postfix neco takoveho dela? Je to zverstvo. Nenarazil jsem dosud na
takove chovani a ze zminovaneho tri roky stareho vlakna usuzuji, ze to
zpusobuje konference.

> PS. Zaškrtl jsem použít PGP/MIME jako test takže uvidím zda mě to
> dojde OK.

---

> Tak jsem na to přišel proč nefunguje PGP/MIME dělá to ta patička co
> se tam vkládá -> Meta-FAQ atd.....
>
> Když jsem ji smazal tak podpis funguje.
>
> PS: Pro správce -> Nešlo by tu patičku vkládat nějak inteligentněji

To jsem moc rad, ze jste sam dosel k tomu, co jsem psal v uvodnim
e-mailu. Pokud se tam Vy i ostatni dosud reagujici podivate znovu,
zjistite, ze jsem tam i navrhoval (IMHO korektni) reseni a la Mailman.

\//\/\