Metaproblem ke konferenci samotne

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Pondělí Srpen 30 17:58:13 CEST 2004

Hezky den,

tato zprava vyjadruje me osobni nazory a netyka se Linuxu (odtud "Meta"
v titulku). Pokud by se po jejim precteni chtela ozvat nejaka potrefena
husa, necht predem vi, ze v diskuzi na takove tema nebudu dal pokracovat.

Uz leta hledam odpovedi na sve pocitacove problemy na newsech. Na neco,
co se deje na ceskych konferencich, jsem tam ale nenarazil: Aby na sebe
lidi tak casto pokrikovali a meli osobni narazky. A kdyz se je nekdo
snazi umravnit, tak ne aby se zklidnili a vic se divali kolem sebe,
jeste vic drzkuji!

Proc nemuze byt tato konference proste takovy nekonfliktni zdroj
informaci, jako jsou ty konference anglicke? Vzdyt ja mam dojem, ze tu
jen minimum lidi opravdu cte to, co napsal nekdo pred nimi a tak casto
se tu hleda neco, za co toho druheho servat. O Linuxu toho vim IMHO
docela dost, ale sam mam pri kazde sve zprave obavu, komu ze zas tim
slapnu na kuri oko a on prikvaci, aby mi to nandal. Co teprv "obycejny
nulak user"...

Moudry clovek Epiktetos kdysi rekl: "Vidis-li, ze se nejaky clovek myli,
nehnevej se na neho! Pomni, ze neni mozne mylit se schvalne." Jste-li
hlasiti, meli byste si uvedomit, ze i vy se muzete mylit. Ci ze vas
pohled muze byt subjektivni a nekonstruktivni. Potom nepiste a
neobtezujte ostatni s vecmi, ktere byste si meli nejdrive vyresit sami.

Zajima-li vas neco o kodovani Unicode a konkretne UTF-8, ktere vypada z
rodiny Unicode asi nejvic prakticky, prectete si tuto stranku, je velmi
poucna:

http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/unicode.html

Pokud vas Unicode nezajima, neobtezujte se. Vase rigidni nazory budou
casem prevalcovany, protoze cely svet se spojuje a sblizuje. Potreba
jednotneho kodovani textu je zcela evidentni. Lidi jako vy tomu procesu
jen brani. Co je horsi, diky vam je neodvratné jen delsi a bolestnejsi.

Sam se snazim respektovat pravidla komunit, jejichz jsem clenem
(porusuji-li je, je to bud nevedomky nebo mam zato, ze jde o
nepodstatnou drobnost). Nevidim vsak duvod, proc bych nemohl iniciovat
diskusi o zmenach, mam-li dojem, ze jiz uzral cas. Toto vlakno jsem ale
zacal primarne o jinem problemu, o el. podpisech, kodovani bylo druhotne.

Co jedine mne ted zajima, je nazor vlastnika konference. Ten doted
dodrzoval zlate pravidlo Linuse Torvaldse -- mlcet a nechat lidi vyradit
a vyhadat se, a v pravou chvili se do veci vlozit. :-) Myslim, ze je
nacase, diskuze IMHO nikam nevede. Vlastniku, stale i po letech trvas na
tom, aby konference deformovala texty a elektronicke podpisy ucastniku?
A trvas na jedinem pravem kodovani cestiny ISO-8859-2? Podle odpovedi a
z ni vznikle diskuse se zaridim.

Dekuji vsem za pozornost a pripadne pochopeni,

\//\/\