UTF-8 V konferenci (Re: Metaproblem ke konferenci samotne)

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Úterý Srpen 31 09:19:40 CEST 2004

> 	A co je tedy důvod?! Pokud budu muset mít pro tuto
> konferenci (JEDNU JEDNOU NA CELEM SVETE!) speciální pravidla,
> nastavení, programy a já nevím co ještě, tak se na to mohu
> víte co...:-) Když mám problém, v 99.999% ho tu stejně
> nevyřeším, ani mne nikdo nenakopne, tak to by byl poslední
> hřebíček do rakve... domnívám se po soukromých diskusích s
> jinými zdejšími diskutujícími, že v podobné situaci nejsem
> zdaleka sám, ale mluvím čistě za sebe...

Sleduju, ze jsem to napsal spatne, protoze nejste prvni, kdo to pochopil
jinak, nez jsem zamyslel. Bylo to mysleno asi takto:
Pokud existuje nekolik stejne kvalitnich mailovych klientu, ktere jsou
stejne dostupne a lisi se vicemene jen podporou UTF, tak je podle me
neudrzitelne trvat na starsim kodovani jen proto, ze zrovna ja jsem si
vybral klient, ktery to neumi a jsem liny se ucit pracovat s jinym
programem. Pak se nemuzu odvolavat na to, aby byli tolerantni ostatni, kdyz
ja nejsem tolerantni k nim. (Brzdim vyvoj)

To vse berte jako teorii. Ja jsme nerekl, ze existuji takove klienty a
situace. Mluvil jsem v rovine akademicke. Necham na odbornicich, aby rekli,
jestli mame dostatek klientu schopnych pouzit UTF a s dostatkem funkci.

A pokud by to nekdo povazoval za zpusob ala Microsoft, ze nutim lidem, co
maji pouzivat, tak pripominam, ze se snazime prosadit lepsi verzi standardu,
nikoliv nejaky uzavreny proprietalni nesmysl a ze se jedna o prirozeny
vyvoj, ke kteremu tak jako tak smerujeme. Je jen otazkou casu kdy.

A pokud by se nekomu zdalo, ze jsem zastance UTF, tak nikoliv. Ale ani ho
neodmitam. Jen predhazuju myslenky k posouzeni.

TNX