mail fronta

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Úterý Srpen 31 12:44:55 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Matejcek Petr, cas odeslani: 31.08.2004 11:48]

> DD,
> zjistil jsem ze mam ve fronte nejak moc zprav a kdyz dam vypsat mailq
> tak mi to zobrazi neco na tento zpusob:
> 3AFDB4D80D2    14161 Tue Aug 31 07:02:05  MAILER-DAEMON
> (delivery temporarily suspended: connect to bbb.com[69.22.160.148]:
> server dropped connection without sending the initial SMTP greeting)
> y08311401 na bbb.com
> vi pls nekdo co to znamena?  je to odchozi nebo prichozi posta?  podle
> SMTP usuzuju na odchozi ale kde se to tam bere?  snazi se nekdo
> odesilat zvenku pres muj server nebo to je neco zevnitr ?
> [...]

Jedna se o to, ze vas MTA se snazi odeslat postu kontaktem ciziho SMTP
serveru, o kterem se domniva, ze prijima emaily s adresami koncicimi na
@bbb.com. Prislusny server se zjistuje z tzv. MX zaznamu v DNS. Ten
pokud se nemylim, domena bbb.com postrada:

$ host -t mx bbb.com
$
$ host -t mx seznam.cz
seznam.cz mail is handled by 20 mx2.seznam.cz.
seznam.cz mail is handled by 10 mx1.seznam.cz.
$

Vas MTA se zrejme tedy snazi dorucit zpravu proste na IP adresu serveru
bbb.com, ktera existuje. Kdyz si to nasimulujete, zjistite presne to, co
hlasi ta chybova hlaska: Ten server na portu 25 (prijem e-mailovych
zprav, protokol SMTP) neceka na postu, port hned zavre:

$ telnet bbb.com 25
Trying 69.22.160.148...
Connected to bbb.com.
Escape character is '^]'.
Connection closed by foreign host.
$

Vysledek: Bud mate chybnou e-mailovou adresu anebo server bbb.com z
nejakeho duvodu rozhodl, ze od vas postu prijmout nechce. To mohl na
zaklade vaseho IP, site do ktere spadate a mnoha dalsich drobnych
detailu, ktere na sebe prozradite pouhym pokusem o spojeni. To uz je ale
nepravdepodobne.

\//\/\