dotaz: mac adresa

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Středa Prosinec 1 12:04:25 CET 2004

On Wed, Dec 01, 2004 at 09:16:49AM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
> [...]

Jenže pomocí ip si ji právě neodříznete. Protože když zadám

  ip addr add 172.16.0.1/24 brd + dev eth0
  ip addr add 172.16.1.1/24 brd + dev eth0
  ip addr del 172.16.1.1/24 dev eth0

původní adresa tam zůstane a smažu jen tu druhou, tedy to, co jsem
chtěl. Vy, když zkusíte smazat druhou adresu, shodíte tím zároveň
interface, a protože pracujete s jakýmsi fiktivním interfacem, který
ve skutečnosti neexistuje (neplést se skutečnými virtuálními rozhraními,
která vznikají např. při tvorbě tunelů), místo eth0:0 shodíte eth0.

To je věc, kterou považuji na ifconfig za nejzáludnější. Na jednu stranu
vám umožní (dokonce vás nutí) operovat s neexistujícími objekty (eth0:0)
a na druhou stranu vám neukáže ani to, co skutečně existuje. Viz

  ip addr add 172.16.0.1/24 brd + dev eth0
  ip addr add 172.16.1.1/24 brd + dev eth0
  ifconfig

Ukáže vám pouze tu první adresu, druhou už ne.

							  Michal Kubeček