dotaz: mac adresa

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Prosinec 1 15:51:57 CET 2004

	Nechci Vám šahat do svědomí, ale pokud chci reagovat, měl bych
sledovat debatu nebo se aspoň vyjadřovat k věci...a nikoli reagovat na
náhodny kus, který v kontextu debaty vypadá logicky, ale osamoceně na
něj lze reagovat všelijak...

> o iproute, pomerne solidni dokumentace je v souboru
> ip-cref.ps, ktery je
> soucasti toho balicku (je tam i TeXovsky zdrojak).

	Ta solidnost je relevantní, možná jste nepostřehl, že jsem
mluvil o vývoji nejen této dokumentace, na což jsem byl upozorněn, že
existuje ip help (IMHO tam byl od začátku, resp. aspoň 5 let nazpět),
přesto to neřešilo problém s nedostupností jakékoli solidnější
dokumentace vyjma studia source těchto utilit... - a v té době ten
zmíněný ip-cref.ps existoval - byla to v podstatě jediná jiná
dokumentace než source, bohužel obsahem byla pouze v podstatě BNF forma
syntaxe, nic více... trochu málo, co říkáte?

	A zejména pak studium source kernelu byl jediný zdroj, pokud to
člověk chtěl detailně znát a pochopit princip fungování, možnosti atd...
Ostatně, je s podivem, jak pozdě (a dneska na něj věru narazíte na skoro
každém rohu o routingu v kernelu 2.4. +) se objevil diagram zpracování
packetu příchozvšího do jádra Linuxu (takové to obligátní prerouting,
forward, postrouting; případně prerouting, input; případně output,
postrouting) - proč asi byly všelijaké konfery po světě plné dotazů kody
a jak packet propluje kernelem a jaké procesy do toho
vstupují/modifikují (záměrně nemluvím o routingu, protože to je jen část
tohoto procesu)

> Zpusoby a priklady pouziti pak jsou na lartc.org.

	Ano já vím, ale zrovna Vy byste mohl mít v hlavě trochu té
historie vzniku LAR-HOWTO a její geneze... vskutku zajívamé čtení to
bylo, když v téměř všech Advanced routing otázkách tam bylo FIXME: must
be writen apod...