nahy pocitac bez Windows - uz to konecne "vyresili"

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Čtvrtek Prosinec 2 22:31:19 CET 2004

>   Nebo podle tebe je vporadku, pokud napriklad raminko pevneho disku
> bude ovladano softwarove a hlavicka se klidne necha vystavit nekam mimo
> disk, spadne a bude klepat do plotny? Kdyz bys mel takovy disk a spustil
No kdyz pripominas zrovna HDD :-))) Pokud vim, tak "dobre" napsanym SW lze
skutecne disk znicit. Napriklad v BIOSu nastavis nejake parametry disku, pak
nabootujes Linux a ejhle, on na nastaveni BIOSu kasle a ovlada si disk sam.
Zkusil jsem jednou jen tak z legrace na disku 520MB v biosu nastavit, ze ma
pouzivat LBA. Je to kravina, ale taky to funguje (pro FAT). Jenze Linux
tohle nastaveni vubec nevzal v uvahu a udelal si po svem spravne CHS. Tim
chci rict, ze disk lze ovladat mimo bios a dokonce i mimo operacni system
(jakykoliv). Takze neni problem udelat par tisic seeku z 0 na max.stopu+1 a
jake bylo raminko? :-))) A nebo staci proste jen par tisickrat
zaparkovat/odparkovat hlavy.
--
Petr

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR* :-)
Odpovidejte na petr na practisoft cz