software watchdog

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Prosinec 2 22:57:23 CET 2004

On Thu, 2 Dec 2004, Petr Vileta wrote:

> No jenze to pak neni watchdog. Spravny watchdog musi byt nejaky HW,
> ktery "zmackne" reset. Protoze kdyz se PC hryzne, tak ani ten cron nic
> nespusti. Ja vim, ja vim, Linux se nehryzne :-) Jenze obcas ano ;-)

V kernelu je softwarovy watchdog, ktery zije na pomerne nizke urovni
(pochopitelne kdyz kernel chcipne tak, ze uz nedela vubec nic, tak
nezafunguje ani ten reset). Ale co se deje (nebo spis nedeje) v userlandu
je mu pomerne jedno.

Princip cinnosti pochopitelne takovy, ze nejaky cron nebo neco podobneho
pravidelne rika watchdogovi, ze je vse v pohode. Kdyz watchdog takovou
zpravu v danem casovem limitu neobdrzi, resetuje stroj (nebo udela nejakou
podobnou akci, napr. spusti nejaky skript).

-- Honza Houstek