virtualne siete

Zdenek SUTR Kaminski sutr na valachian-labs.com
Pátek Prosinec 3 13:19:51 CET 2004

On Fri, 3 Dec 2004, Roman Fordinal wrote:

> ide o tom ze mam pocitac ktory v prostredi firemnej siete
> figuruje primarne ako 192.168.0.22 a doma by mal figurovat ako
> 192.168.5.1. bezi na nom vlastny powerdns, postfix, apache2
> a dalsie sluzby pre domacu siet. vsetko pre 192.168.5.*
>
> bol by som ale rad aby tieto sluzby fungovali i vo firemnej sieti,
> ale len aby pocitac uz gateway, proste aby sa nesnazil tvarit

tady mi chybi sloveso, asi tam melo byt:

..ale len aby pocitac uz nebol gateway...

> ze je masterom v 192.168.0.* :)

> nahodil som teda alias, eth0 je 192.168.0.22 a eth0:0 je 192.168.5.1
> z compu 192.168.0.2 mozem pingat na 192.168.0.22 ale nie na 192.168.5.1
> a kedze vsetky sluzby, apache2 services bezia na 192.168.5.1, nemozem
> ich tak vyuzivat.

No, problem bude asi v tom, ze pocitac 192.168.0.2 ma jako default gw
uvedeny jiny stroj nez 192.168.0.22, a ten jiny stroj asi nevi, ze sit
192.168.5.0 ma routovat na Vas.

Nicmene pokud mate spravne nastaveny firewall (nebo nemate pusteny zadny),
tak by pocitac 192.168.0.2 mel normalne pristupovat na Vasi adresu
192.168.0.22 a to na sluzby http a jine, ktere Vam tam bezi. Jednotlivym
daemonum pak musite rici, aby poslouchali na tomto interface, no myslim,
ze tam uz davno poslouchaji.

A pak by jste si mel asi upravit ip-up.local, ve kterem si proste
default routu preplacnete, protoze i kdyz asi pouzivate volbu
defaultroute (a asi si adresu 192.168.0.22 a spolu s ni default gw), tak
prave proto, ze uz mate default gw nastavene, tak Vam to ppp neprenastavi.

Nicmene soude dle prechozich emailu by jste se mel seznamit s tim, jak to
chodi v sitovani a precist si napr. Networking-HOWTO, prestoze je obsahle.
Rozhodne znalosti, co tam nacerpate, budou potrebne :-)

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...