HW na webovy server

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Prosinec 4 01:50:15 CET 2004

On Fri, Dec 03, 2004 at 11:59:32PM +0100, Michal Sviga wrote:
> Dekuji za rady. Take jsem uvazoval o SATA disku, ale slysel jsem,
> ze ty rychlejsi se prilis zahrivaji a drive odchazeji.
> Mam pocit, ze dulezitejsi bude RAM.

SATA disky zatím podle testů měřitelně rychlejší nejsou. Jednak těch
150 MB/s není o tolik víc než 133 MB/s, a především samotné čtení
z disku je výrazně pomalejší. Když se podíváte na nabídku, uvidíte, že
jsou to obvykle stejné disky, jen ve dvojím provedení, výjimkou jsou
zatím snad jen WD Raptor. Takže výhodou SATA je zatím hlavně asi ta
praktičtější kabeláž.

> AMD64 bude zrejme dobra volba.

Také mohu vřele doporučit, výkonově to vypadá velmi dobře. Problém je
jen v případě, že jste zvyklý si Apache a PHP překládat sám na míru.
Apache 1.3 je v pořádku, ale překlad Apache 2.0 zlobí, když máte
nainstalované 32-bitové i 64-bitové verze knihoven a configure skript
PHP (verze 4 i 5) hledá knihovny naprosto perverzním způsobem. Ale po
chvíli hledání nebo ruční práce se to přeložit dá.

							  Michal Kubeček