OT: druhy server

Honza Novacek konference na cimboraservis.cz
Pondělí Prosinec 6 09:37:48 CET 2004

Dobrý den,

  mám webserver, jakými způsoby lze technicky zrealizovat to, aby při výpadku serveru
  služby běžely na záložním serveru.

  napada me:
-  naroutovat IP adresu tak, aby byla použitelná na dvou místech
-  mít dva servery vedle sebe, v jedné síti, nic by se nemuselo
routovat

v obou případech by na jednom ze serverů stačila přidat IP adresa
spadlého serveru a vše by jelo dál.

- nastavit si v DNS TTL malou hodnotu, aby si DNS servery nepamatovali
IP, a vždy se ptali znovu, při výpadku by se muselo změnit IP na jiný
server

Máme server v serverovně, kde nám občas vypnou elektriku (respektive jim vypadne jistič),
třeba na 3hodiny. Chtěl bych, aby mi na jinem miste bezelo jiny
server, ktery by pokracoval v praci ze ten vypadly a zakaznici by nic
nepoznali. Jak tohle řešíte vy?

Děkuji,
Honza Novacek