virtualne siete

Zdenek SUTR Kaminski sutr na valachian-labs.com
Pondělí Prosinec 6 10:30:52 CET 2004

On Fri, 3 Dec 2004, Roman Fordinal wrote:

> Zdenek SUTR Kaminski wrote:
>
> prave na 192.168.5.1, co pri apache2 je trosku problem, pretoze keby som
> sa na neho requestoval ako na 192.168.0.22 tak by mi odpovedal, lenze linky
> vsetkych aplikacii budu smerovat na domenu network.home, co je 192.168.5.1
> a k tomu sa moja 192.168.0.2 nedostane.
>
> nieje mi jasny totiz ten mechanizmus ako zabezpecim ze lubovolny pocitac v
> sieti (teda i 192.168.0.2) bude vediet kde je 192.168.5.1, predpokladam
> ze by som musel zmenit gateway na 192.1658.0.22, mam pravdu?

a nebo na stroji, co dela default gw ve firme, zaridit, aby 192.168.5.0/24
odroutovaval na 192.168.0.22. Vy vsak pisete, ze linky vedou na
network.home, takze jeste musite zaridit, aby firemni dns server mel tyto
zaznamy a nebo vedel, ze se ma ptat stroje 192.168.0.22

> existuje takzvany quickswitch ktory toto prave umoznuje.
> proste quickwhitch home/work a replacne pre eth0 alebo lubovolny interface
> adresu a i route.

> zakladne vedomosti by som mal. dokazal som rozchodit prepojenie ipaqu
> cez usb-serial i bluetooth s emulaciou modemu ppp0 alebo bnep0 interface,
> zvladol som si i napisat vlastny modul pre logovanie sietovych udalosti
> do kernelu, len mi ozaj chybaju hlbsie znalosti sietovania.

No vzdyt jsem psal, ze by jste se s tim mel seznamit...

> ak ide o jednu Lanku a nejaky iny interface ktory treba prepojit, ok.
> ale VLAN a aliasy, etc... to uz je trosku privela na mna teraz :)

Networking-HOWTO pripadne Lartc-HOWTO

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...