HW na webovy server

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pondělí Prosinec 6 10:09:44 CET 2004

Dd,

On Fri, Dec 03, 2004 at 11:59:32PM +0100, Michal Sviga wrote:
> Zdravim,
>
> Dekuji za rady. Take jsem uvazoval o SATA disku, ale slysel jsem,
> ze ty rychlejsi se prilis zahrivaji a drive odchazeji.
> Mam pocit, ze dulezitejsi bude RAM.

Nevim presne, ale posledni dobou se mi zda, ze se zahrivaji
vsechny disky, SATA samozrejme nejsou vyjimkou... Domnivam se, ze
elektronicka cast na tom ma opravdu maly podil, nejvice tepla
IMHO vyzari cast mechanicka (tedy asi hlavne motor disku
a nastavovani raminek s hlavickami). Nicmene pokud si chcete
vybrat disky dle mensi teploty, doporucuji navstivit stranky
http://www.tomshardware.com/ , kde tyto udaje u disku tez uvadeji
(ostatne, co se tyce HW, tak je to opravdu velmi slusna stranka,
podrobnosti testu jsou pomerne impozantni, testy vypadaji opravdu
seriozne). Hledate sekci "Storage"...

Muj subjektivni dojem z rozdilu mezi sATA a pATA diskem
(pouzivam libata a kernel 2.6.9, tedy sATA disk se mi tvari jako
/dev/sd*): sATA je "interaktivnejsi": ma jakoby mensi latence,
data dostanu drive. A to jeste nemam disk s NCQ a taky radic
pouzivam bud VIA nebo SiI. Zatizeni procesoru IO operacemi jsem
nemeril, nevim presne, jak bych to udelal. Ale IMHO bude asi
podobne, jako kdyz zapnete DMA na pATA discich...

> AMD64 bude zrejme dobra volba.

Jeste bych upozornil na ten Winchester. To je totiz vcelku novy
procesor, vyrabeny 90nm technologii. Ostatni procesory pro s939
jsou jeste 130nm a hreji vice. Dneska dostanete Winchestery uz
v provedeni 3000, 3200 a 3500 (1800, 2000, 2200 MHz)... Proc na
to upozornuji: tak nejak podvedome tusim, ze procesor, ktery
hreje mene, by mel vice vydrzet, nejsou problemy s chlazenim,
takze kdyz se zadre nejaky vetrak a tak...

> Michal Sviga

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek               | Nez mi poslete prilohu .doc, .xls
University of South Bohemia  | nebo .ppt, prectete si, prosim,