dotaz: mac adresa

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Pondělí Prosinec 6 13:00:11 CET 2004

	Což je to jediné, na čem se za 30 let UNIXy (resp. jejich
výrobci či dodavatelé) byly schopny dohodnout a to bohužel včetně Linuxu
(ostatně popis tech standardů mluví jasně - POSIX úrovneň (poměrně
nízká), základní služby jádra a C bindings (pro jistotu v několika se
překrývajících "firemních" normách), základní nástroje pro správu a
administraci a TEČKA). Ano máme "standardizovaný" systém souborů, resp.
adresářů, každý se honosí, jak ho dodržuje a když dojde na lámání chleba
najdeme pytel programů u nichž je třeba v dotyčné distribuci hledat, kde
všude si něco značí... (tady si myslím, že dodavatelé např. Solarisu,
HP-Unixu a AIXu mají naprosto zcela navrh)

	Podobně je to s konfigurací systému jako takovou, každá
distribuce jiný pes...

	Neříkám, že se to nedá zvládnout, i mne nedělá problém přecházet
mezi Mandrake, RedHat like, SuSE, Slackware, či dokonce FreeBSD atd.,
ale "standardní" bych to rozhodně nenazval.