/etc/hosts - dat tam vlastni jmeno nebo ne?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Prosinec 7 11:15:13 CET 2004

Filozoficka otazka:

je vhodne/dobre/nezbytne/spatne/zavadejici/komplikujici_spravu dat
do /etc/hosts zaznam obsahujici vlastni hostname?

Priklad: stroj se jmenuje "bart" a bydli v domene "springfield.us".
Takze /etc/hostname obsahuje "bart" a /etc/resolv.conf obsahuje "domain
springfield.us". Eth0 ma adresu 1.2.3.4 a v mistnim DNS serveru (uvnitr
stejne LAN) je napsano, ze stroj bart.springfield.us ma adresu 1.2.3.4.
IP adresa tohoto mistniho DNS serveru je spravne zadana
v /etc/resolv.conf barta.

Mam v takovem pripade pridat jeste radku do /etc/hosts
"1.2.3.4	bart.springfield.us	bart" ??

Normalne, pokud funguje DNS, je stejna informace dostupna prave z DNS,
takze v /etc/hosts je to podruhe a diky "order hosts,bind"
v /etc/host.conf me to nuti udrzovat /etc/hosts ve stejnem stavu jako
zaznam v DNS. Cili je to prace navic. Ale pokud DNS nahodou nefunguje a
bart nema ten radek s vlastnim hostname v /etc/hosts, muze mit problem
nabootovat nebo nastartovat nektere sluzby, ktere nejak testuji
resolvnuti FQDN? Apache? Nebo neco jineho?

Petr