Pentium M 1.4 GHz (Centrino) detekovano jako 600 MHz CPU

Úterý Prosinec 7 21:37:35 CET 2004

On Tue, 7 Dec 2004, Kotrla Vitezslav wrote:

> a moc se potom neda regulovat vykon, protoze scaling_max_freq ==
> scaling_min_freq.
[...]
>    $ cat scaling_governor
>    userspace

Nechci rypat, ale neni problem proste v tom, ze nastaveni jinych limitu je
pak vec toho userspacoveho governoru? cpuinfo_{min,max}_freq ukazuje, ze
dostupny je cely rozsah.

Zkuste proste scaling_{min,max}_freq rucne prenastavit. Kdysi se delaly
veci jako "echo '0%100%100%performance' > /proc/cpufreq", ale v novejsich
verzich cpufreq je to asi jinak.

Nektere CPU (a intelske to nejsou) totiz umi frekvenci prizpusobovat
automaticky, takze zvenku pouze nastavite horni a dolni limit, ve kterem
se ma CPU pohybovat. U tech, co to neumi (tedy mj. i Centrina), to pouze
udela to, ze si jadro podle policy vybere dolni ci horni mez zadaneho
intervalu a podle ni nastavi frekvenci.

To, ze to pri zapnuti ma ponekud chaotickou pocatecni hodnotu, je
zvlastni, ale nemyslim, ze je to fatalni problem.