Jak rozdelit trafic na routeru, kde uraduje zebra?

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Středa Prosinec 8 01:20:25 CET 2004

> 1. Se spravnou regulaci vykonu na vice nez kilometr s 24dB sity proti sobe
>    a bez problemu, ztratovost pod 5%. V praze kde je pomerne zaruseno.

To se nedá takhle paušálně říct. Jsou spoje, které jedou na 4 kiláky jako víno
a jsou spoje o pár km dál, kde je problém něco použitelně a stabilně
protlačit na kilák nějakou nižší rychlostí. V praze už je to dávno hlavně o
tom druhém případu :/

> 2. Pasmo je dano normou, karty zaberou dva postranni kanaly s rostoucim
>    utlumem. Presna cisla si jiz nepamatuji, zhruba -20dB a -70dB.

Normou (respektive GL) je dány pouze krajní mantinely 2.4 pásma jako celku.
Šířka pásma a modulace u WiFi je úměrná nastavené rychlosti. Na 1Mbit a 2Mbit
jsou to tuším dva nebo tři kanály, na 11MBit u 802.11b je to potom kanálů
pět. Na 802.11g je to ještě víc, na těch nejvyšších rychlostech to prakticky
už "zaplácne" celé. Je jasné, že na krajích je z povahy DSS modulace ten
signál slabší než v "epicentru", ale to nic nemění na tom, že 54Mbps bude
interferovat úplně se vším co uslyší a naopak.

A to ještě vůbec nemluvím o tom, že běžné wifikarty díky odfláknutým výstupním
filtrům generují "smog" širokodaleko za hranicí, kterou potřebují k přenosu
informace, v některých případech i zcela mimo 2.4GHz pásmo.

> 3. Specielne jsem upozornil, ze na spoj p2p je 54Mbit idealni a nezarusi
>    nic okolo.

Ale zaruší. Klidně sem postnu scan sítí z kvalitní plné paraboly Tyhan o
metrovém průměru, která kromě protistrany slyší nejmíň desítku dalších sítí.
S běžnými 24dB drátěnými síty by to díky postraním lalokům bylo ještě mnohem
víc.

Ctirad