2.6.10-rc2, USB zip,...

Peter Cernoch pcernoch na volny.cz
Středa Prosinec 8 18:45:44 CET 2004

Hezky den,

zkompiloval jsem  novy kernel (2.6.9  patchnuty na 2.6.10-rc2)
kvuli lepsi praci s ACPI (konecne cte stav baterie na notebooku), system
je Suse 9.1.

Asi jsem neco prehlidnul pri konfiguraci protoze jsem mel nekolik zajimavych
problemu, tak bych se chtel na ne zeptat - stale se povazuji za zacatecnika
a google mi neporadil, tak se omlouvam za stupidni mail:

zvukovka
----------
Pri novem spusteni systemu se nenacetl stav mixeru a audio se
tvarilo jako vypnute. Pri pouziti kmix k zapnuti a nastaveni tento nejdriv
spadnul, po druhem spusteni pracoval korektne, stejne tak i zvukovka.
Po restartu/vypnuti se situace opakovala - zadny zvuk do dvojiho
spusteni kmix. Pritom po bootu do 2.6.7  byl posledni stav z 2.6.10-rc2
spravne ulozen a nacten a kmix nepadal.
Po spusteni mplayer-u (v 2.6.10-rc2 a pred kmix) tento hlasil
neexistenci /dev/dsp,
a video slo bez zvuku. Po korekci situace pomoci kmix se zadna hlaska
nekonala - az do noveho restartu systemu.
Vyresil jsem to tim ze jsem "opsal" z konfigurace 2.6.7 uplne vsechno,
tedy v "sound" jsem zaskrtnul vsechny "zvukovky" jako moduly a
znovu prelozil jadro a vse funguje jak ma.
Nejsem ale schopen najit tu malickost ktera mi pomohla,
ackoliv jsem konfiguraci cetl co nejpodrobneji...

USB Zip
---------
V 2.6.7 se mi zipka po pripojeni hlasila jako /dev/sda (podle
pripojenych zarizeni)
a v /media  se  objevil adresar odkazujici na obsah disku (standartne
pouzivam
submount a jsem spokojeny).
V 2.6.10-rc2 se po pripojeni ZIP mechaniky objevi v logu
pouze neco ve smyslu:

new block device /block/ubb

a zadne jine hlasky o nalezenych discich a partitions na nich.
Zipka dokonce ani neni rozeznana (neobjevi se hlaseni o typu)!!!

USB "klicenka" pritom "skoro" funguje - objevi se hlaseni
o pripojeni mass-storage na /dev/sda ale ani v jednom systemu (2.6.7 a
2.6.10) se v /media neobjevi
prislusny adresar se zarizenim. Zatim ji (klicenku) tedy mountuji pres
zaznam v /etc/fstab a pomalu
hledam jak situaci uvest do funkcnosti. (Zajimave pritom je, ze po
pripojeni fotaku
pres USB kabel nebo po vlozeni pametove karty do interni ctecky system
zarizeni
rozpozna a adresar s novym zarizenim je vytvoren.)

Nicmene, akutnim problem je ZIP-ka kvuli prenaseni dat a praci se zalohama.
Zkusil jsem to zase resit amaterskym zpusobem - ze jsem pri konfiguraci
jadra postupoval podle stare konfigurace a v SCSI a USB zaskrtnul prakticky
vsechny polozky...

Tentokrat bohuzel nic...

Jestli nekoho neco napadne a da mi vedet budu moc vdecny.

Petr