Tabulka rozdeleni disku

Milan Vavra DOvavra.NOTmilanSPAM na gmail.com
Pátek Prosinec 10 16:55:21 CET 2004

pAn CPu wrote:
> [...]
>      - BSD
>      - Linux swap
>      - ReiserFS
>
> Vim, kde je konec te primary partition, ale neznam presne rozdeleni te
> extended.
> Predpokladam, ze kdyby se mi *do MBR podarilo zapsat*:
>   Primary: cylinder 1 - n
>   Extended: cylineder (n+1) - konec
> tak se objevi puvodni rozdeleni, bohuzel nevim, *jakym programem* toho
> dosahnout.
>
> Myslim, ze kdyz bych pouzil fdisk, tak se mi pri vytvoreni extended
> partition prepise jeji rozdeleni na prazdne.

Nepřepíše. Vytvořením rozšířeného oddílu (extended partition, řekněme
hda4) fdiskem modifikujete pouze MBR. Pokud tedy vytvoříte stejný
extended partition (stejně velký a začínající stejným sektorem), měly by
se logické jednotky objevit. Informace o jednotlivých logických
jednotkách jsou uloženy vždy v sektoru na začátku každé logické jednotky
- man fdisk.

> Zkousel jsem gpart, ale ten mi nasel 3 primary partitions (FAT, BSD,
> SWAP), coz urcite neni spravne; nejsem si jisty, zda-li jsem pouzil
> vhodne parametry.

Jste si naprosto jistý, že jste měl BSD nainstalované v logické jednotce
rozšířeného disku? A ne např.: primární hda1: FAT, primární hda2: BSD,
primární hda3: linux swap, extended hda4: zbytek disku, logická jednotka
hda5: reiserfs? Pokud ano, uvítám odkaz nebo vysvětlení jak toho
dosáhnout (implicitním instalátorem ve FreeBSD 5.x ani NetBSD 1.6.x to
nelze).