Tabulka rozdeleni disku

pAn CPu mailing.foclnx na seznam.cz
Pátek Prosinec 10 21:07:35 CET 2004

On 10.12.2004 16:55, Milan Vavra wrote:

> Nepřepíše. Vytvořením rozšířeného oddílu (extended partition, řekněme
> hda4) fdiskem modifikujete pouze MBR. Pokud tedy vytvoříte stejný
> extended partition (stejně velký a začínající stejným sektorem), měly by
> se logické jednotky objevit. Informace o jednotlivých logických
> jednotkách jsou uloženy vždy v sektoru na začátku každé logické jednotky
> - man fdisk.

To jsem prave z man fdisk nevycetl, ze modifikuje pouze MBR a zacatek
extended partiton necha nezmeneny.

BTW
Mohl by me nekdo prozradit nebo spise nasmerovat na nejaky dokument, kde
je popsano jak takova extended partition vypada.
Osobne si to predstavuji tak, ze v jejim prvnim sektoru je jeji
rozdeleni, podobne jako je to na zacatku disku.

> Jste si naprosto jistý, že jste měl BSD nainstalované v logické jednotce
> rozšířeného disku? A ne např.: primární hda1: FAT, primární hda2: BSD,
> primární hda3: linux swap, extended hda4: zbytek disku, logická jednotka
> hda5: reiserfs? Pokud ano, uvítám odkaz nebo vysvětlení jak toho
> dosáhnout (implicitním instalátorem ve FreeBSD 5.x ani NetBSD 1.6.x to
> nelze).

Az do ted jsem si tim jisty byl, alespon to vyplyvalo z mych chaotickich
poznamek o rozdeleni disku.
Myslim, ze hda5 (prvni oddil na extended hda2) byl pro FreeBSD a to si
ho pri instalaci jeste nejak dal rozdelilo (root, swap, boot?) a
spoustel jsem to pres GRUB + chainloader.
Pokusim se to jeste proverit.

Ted u toho disku nejsem, ale nechavam ho "rozhaseny";
nemuzu pochopit, jak se mi podarilo ztratit tu reiserfs partition.

VV