Orez fotek na pevny pomer stran

Martin Edlman edlman na fortech.cz
Čtvrtek Prosinec 16 07:42:00 CET 2004

Zdravim,

> mate nekdo tip na program, ktery umi orezovat obrazky na pevny pomer
> stran, napr. 2:3 (10x15)? Ma to umet gthumb, ale ten mi porad pada a jiny nejde
> zkompilovat. Gimp neumi zadat pomer stran. Neco jineho?

Udelal jsem si v gimpu skript, ktery udela presne to, co potrebujete.
Zadate mu pomer stran a pripadne i rozmer pro zmenseni. V pripade, ze ma
vstupni obrazek jiny pomer stran, tak mu jeste muzete rict, ktera strana
se ma orezavat.
Najdete to na http://edas.visaci.cz/gimp/#imgscale, ale ted si nejsem
jistej, jestli to je posledni verze, ktera funguje i v Gimpu 2. Tu mam
kdyztak doma, tak ji hodim vecer na web.

M.