Lze nainstalovat linux v chroot prostredi?

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Pondělí Prosinec 20 15:47:36 CET 2004

On Mon, Dec 20, 2004 at 10:50:34AM +0100, Pavel Lisy wrote:
> Občas se zabývám myšlenkou výroby RPM balíčků pro různé distribuce
> linuxu na jediném stroji. Vím, že se to nějak dělá s využitím prostředí
> chroot, ale není mi jasné, jak mohu linux v tomto prostředí
> nainstalovat. Znám pouze způsob nabootování z diskety/CD.
>
> Mohl byste mi někdo naznačit, jak se to vlastně řeší nebo poskytnout
> odkazy na nějakou dokumentaci/howto/tutorial?

Nainstalovat minimalni instalaci, zabalit do taru (nejlepe po startu s
init=/bin/bash), rozbalit do chroot adresare, smazat /var/lock/subsys/*,
udelat chroot adresar a pomoci yum doinstalovat updaty, pripadne pomoci
'yum list' doinstalovat chybejici balicky.

Nebo pomoci "yum --installroot" nainstalovat distribuci do chroot
adresare rucne. Je potreba predat rozumny seznam baliku, napr:

yum --installroot install $(cat seznam.txt)

Kde seznam.txt obsahuje seznam baliku pro minimalni instalaci (tj. lze
tam placnout glibc, shell, yum, initscripts, base, ... a dale podle
nesplnenych zavislosti).

Nebo vyuzit "yum groupinstall" pro instalaci "Base".

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz