Gimp, fotky a barvy (profily)

Simeth, David David.Simeth na skoda-auto.cz
Úterý Prosinec 21 08:47:11 CET 2004

> 	Ale to ja bych si klidne hral, prece jen verim vic nejakemu
> definovanemu profilu nez svym ocim a tomu ze si zkalibruju monitor
> spravne. Proto bych rad znal i to pozadi, jak vlastne tohle
> ma fungovat

Icc profily jsou v zasade jen vazby mezi jednotlivymi zarizenimi,
pokud ale nemate zkalibrovany monitor a pouzivate icc profily v podstate
prenasite chybu kterou jste vnesl do fotky svoji upravou.

Idealni je mit icc profil a kalibraci:), gimp bohuzel icc profil opet
nepodporuje
byt mel :)

Popisu postup z patka nechaval jsem ve Fuji tisknout fotky 60x40cm z
digitalni
zrcadlovky. Soubory uz jsem mel vybrane nekolik tydnu.
Zapnout stroj a nechat zahrat v mem pripade je zahrato :) nedoporucuju
vetrat
respektive udrzovat stabilni teplotu.
Vemu original fuji obrazek a jeho tistenou predlohu (netne dodrzovat
stabilni osvetleni)
zhruba zkalibruji. (mam ale pristup k sonde :))
Oteviram raw v 16bitech AdobeRGB, ukladam do 16bit tif profil AdobeRGB
provedu upravy,
vetsinou minimalni a prevedu na tiskove rozliseni (Fuji ma 300dpi) takze
60x40cm x 300dpi.
doostrim unsharp mask, konverze do 8bit tif a posledni je konverze do icc
sRGB. popripade do
Fuji Frontier. Soubory radsi ukladat bez komprese.
Vysledek z plotru je naprosto vynikajici z labu taktez.

predstavte si tohle v 60x40 v hlinikovem ramu s paspartou :))
http://www.sskole.cz/~d/new/view-crw_3833.jpg

Neco je tady takove docela zajimave zaklady, dalsi linky az vecer nemam sve
bookmarky:
http://www.printing.cz/art/colormanagement/icc_monitor.html
http://www.fotoroman.cz/techniques/color_management.htm#ICC%20profil
http://www.digi-foto.sk/rubriky/kalibracia-monitoru.php