Problemy s DSL modemem...

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Prosinec 21 09:40:54 CET 2004

Dobry den,

mam celkem dva problemy s DSL modemem Dlink DSL-360T. Prvne
k tomu, jak tento modem funguje:

Bezi na nem embedded Linux (procesor nejaky MIPS).

Funguje tak, ze nahodi PPPoA spojeni, pres DHCP dostane od
providera adresu + gw (a taky DNS servery). Dale svuj vlastni
ethernetovy port vlozi do bridge, na bridge da vnitrni adresu
(defaultne 192.168.1.1), pres kterou se da ovladat. Pak ceka, az
na nem bezici udhcpd dostane prvni DHCP request od masiny, ktera
je povesena na ten ethernet port. Jakmile tento request dostane,
odpovi na nej tak, ze te masine zasle stejnou adresu, kterou on
dostal na PPPoA rozhrani. Routu na tuto adresu nastavi na
vytvoreny bridge a nahodi maskaradu. Cili situace na modemu je
tato:

ppp0: verejna_IP_adresa
br0: 192.168.1.1

route: verejna_IP_adresa via br0

pres iptables maskarada.

A ted problemy:

1) udhcpd server na tom modemu se casem odmlci a prestane
odpovidat na requesty pocitace. Vysledkem toho je, ze pocitac
ztrati IP adresu a aby se neztratilo spojeni, tak mu ta adresa
musi byt dana staticky. Ovsem presto musi probehnout na tom
rozhrani DHCP dotaz (a to vcelku +- pravidelne) kvuli moznemu
shozeni a nahozeni spojeni. Co byste poradili pro tento pripad?

2) Skrz ten modem mi nechce projit ssh spojeni. Dostanu se do
stadia, kdy zadam heslo, ale pak spojeni vyprsi timeout. To
same se mi stane zvenku. Existuje nejaka moznost, jak z toho ven?
V dobe kdy to "zamrzne", na tom rozhrani bezi same arp dotazy
a odpovedi, tykajici se koncovych stanic toho spojeni. Je mozne,
ze se pro ssh spojeni kontroluji i MAC adresy? To by ale ssh
spojeni asi neproslo zadnym NAT-em, ne? Nebo ze by ho zmatlo, ze
to verejne IP je jakoby na dvou rozhranich?

Diky za rady...

Zdravi
Honza Marek