jak poznam linux od widli?

Radovan Garabik garabik na kassiopeia.juls.savba.sk
Středa Prosinec 22 11:03:19 CET 2004

Kateřina Bubeníčková <katerina.bubenickova na plbohnice.cz> wrote:
> Dobry den,
> na domaci siti bych chtela detem zakazat pristup na internet z widli.
> Muzou prebootovat do linuxu.
> Ale nevim, jak to zaridit. Umin to jenom uplne zakazat nebo povolit.
> Poradite mi?

okrem toho co tu bolo spominane ma este napadlo:

1. moznost
Vnutorna siet bez moznosti routrovania, a na serveri openvpn (pre win98
ani neexistuje driver takze je to neprelomitelne). Ale to je kanon na
vrabce
Vlastne ani openvpn netreba - staci len aby priamo z vnutornej siete
nebolo nastavene routrovanie, a okrem toho kazdy linux bude mat jeden
ip tunel na server (tunelov je plno, staci vybrat) ktory bude fungovat ako
primarne sietove rozhranie do internetu

2. moznost - filtracia na MAC adresy a v linuxe pred nahodenim sietoveho
rozhrania MAC adresu sietovky zmenit

3. moznost - rozbehat vnutornu siet pod linuxom ako IPv6 a routrovanie
do sveta dat iba cez IPv6. Pod win ostane IPv4 aby mohli komunikovat
medzi sebou

| Radovan Garabík http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |