nelegalni kopie

Petr Koval pk na nux.at
Sobota Prosinec 25 03:05:00 CET 2004

petr cezar wrote:

> dobry den,
>
> kamarad si koupil jakousi ceskou knizku s pribalenou instalaci
> distribuce Fedora Core 2. na kazdem cd-cku je vytisteno cosi ve zneni:
> "veskere nelegalni kopie tohoto disku jsou zakazany"
>
> co to je "nelegalni kopie" svobodneho operacniho systemu?

Mam pocit, ze ste si ted prave neco spet. Jedna se pouze o pokus vytvorit
autorska prava 1) distribuce a ne 2) operacniho systemu.

1) sestava operacniho systemu a dodoatku ci uprav distributora
2) vseobecna sestava programovych prostredku na zaklade zavislosti a potreb
   programoveho prostredi a uzivatele

ale i ja sam nejak do dneska nepochopil jednu vec
a sice jak je mozne, ze nekdo neco vytvori pod gnu gpl licenci
a druhy s jeho praci dela nejenom obchod ale jeste zahrne
tu praci jineho do nejakych zakazu pod slovy ze je sam autorem

tudiz stejne neakceptuji tento zakaz vzhledem na jednotlive gnu gpl
licencovane casti takove distribuce

take jsem ja sam nikdy nevidel ten slovni dodatek jako
"... a take jakekoliv casti tohoto disku"

tim padem by vlastne takovy distributor vyslovil, ze prave porusil
gnu gpl licenci, aneb ze si neco privlasnil, co nepatri jen jemu
nybrz cele free/open software komunite,

Petr