USB storage

Martin Špirk martin.konference na seznam.cz
Úterý Prosinec 28 10:19:03 CET 2004

Dobry den.

> U FC defaultni nazvy mountpointu jsou v
> /usr/share/hal/fdi/90defaultpolicy/storage-policy.fdi
>
> jinak "man fstab-sync".

Diky za tipy, MDK to ma sice uplne jinde, ale aspon jsem prestal omezovat
patrani na /etc.
Kdyby to nekoho zajimalo, tak je to /usr/sbin/drakupdate_fstab a sada scriptu
v /usr/lib/libDrakX, predevsim detect_devices.pm
Je to natvrdo zasite v "osklivych" perlovych scriptech, do kterych z duvodu
pripadnych updatu asi nebude radno vrtat.
Jinak, pokud si clovek vytvori radek v fstab rucne, tak se do toho system
nevmesuje a vlastni mountpoint nevytvari, ale ma to nevyhodu, ze zarizeni
automaticky neprimountuje a pokud se flash disk natvrdo vytahne tak ho taky
neodmountuje.
Takze si asi budu muset zvyknout na adresar /mnt.

> SuSE 9.1 používá persistentní jména, která sice vypadají děsivě, ale
> mají tu základní vlastnost, že se nemění (na rozdíl od věcí jako eth0,
> eth1, sda nebo sdb). Automatické přimountování provádí hotplug, kdysi
> jsem se snažil zjistit, jak by se to dalo přejmenovat, ale nepodařilo
> se, takže jsem to vzdal.  Nejjednodušší by asi bylo jednou to připojit,
> podívat se, jak to jméno vypadá a udělat si symbolický link.

Symlink ma nevyhodu, ze sam nevznikne/nezmizi pri pripojeni/odpojeni zarizeni,
takze seznam ve filemanageru (Krusader) se nerefreshuje a pokud mam delat
refresh adresare rucne, tak uz kouzlo automatickeho pripojovani neni takove.

Jinak nevim jestli chapu spravne vyznam slova perzistentni, ale pokud to ma
byt jedinecne a stale jmeno pro kazde zarizeni, tak to tak docela nefunguje.
V sobotu jsem na SuSE 9.1 pracoval se dvema fotaky, nejprve jsem pripojil
jeden, primountoval se ok, pak jsem pripojil druhy a ejhle, on se objevil v
temze adresari, ten prvni prestal byt dostupny (nevim jestli byl predtim
odmountovan nebo se ten druhy primountoval pres). Ty dva fotaky byly uplne
odlisne, od ruznych vyrobcu.

		Martin