USB storage

Pavel Novák lists na innuendo.cz
Úterý Prosinec 28 12:40:08 CET 2004

Martin Špirk napsal(a):
> Symlink ma nevyhodu, ze sam nevznikne/nezmizi pri pripojeni/odpojeni zarizeni,
> takze seznam ve filemanageru (Krusader) se nerefreshuje a pokud mam delat
> refresh adresare rucne, tak uz kouzlo automatickeho pripojovani neni takove.
>
> Jinak nevim jestli chapu spravne vyznam slova perzistentni, ale pokud to ma
> byt jedinecne a stale jmeno pro kazde zarizeni, tak to tak docela nefunguje.
> V sobotu jsem na SuSE 9.1 pracoval se dvema fotaky, nejprve jsem pripojil
> jeden, primountoval se ok, pak jsem pripojil druhy a ejhle, on se objevil v
> [...]

Tak na to vám doporučuji tento dokument:
http://www.reactivated.net/udevrules.php
Pomocí něj jsem si nastavil udev tak, že mi vytvoří správný symlink
podle zařízení, které připojím. Čili pokud připojím usb klíčenku, objeví
se mi /dev/usbkey, když foťák, tak /dev/usbcamera a je úplně jedno, v
jakém pořadí je zasouvám a vysouvám.

Je to naprosto triviální, do /etc/udev/udev.rules jsem přidal jen tyto
řádky:

BUS="usb", SYSFS{serial}="SNDKAA03740C92F06401", KERNEL="sd?1",
NAME="%k", SYMLINK="usbcamera"

BUS="usb", SYSFS{serial}="DEF1087D4ACB", KERNEL="sd?1", NAME="%k",
SYMLINK="usbkey"

(serial je výrobní číslo onoho připojovaného zařízení)

A pokud chcete i auto(u)mount, zkuste si pohrát se skriptem zde
http://resolute.ucsd.edu/diwaker/articles/linux-tips.html
(sekce Auto mounting/unmounting of USB devices), zatím jsem s tímhle
neexperimentoval, takže budu rád za zkušenosti.

--
Pavel Novák