Problem s ctenim DVD

Zdenek Zikan xzikan na fi.muni.cz
Středa Prosinec 29 12:19:00 CET 2004

Zdravim.

Vypalil jsem si v k3b datove DVD-R. Palil jsem ho on-the-fly a dal jsem
kontrolu dat po vypaleni - ta probehla uspesne. Na DVD evidentne neco
vypalene je, ale kdyz se ho pokusim primountovat, tak to hlasi tohle:

$ mount /dev/cdrom
mount: chybný typ ss, chybný přepínač, chybný superblok na /dev/cdrom
        nebo příliš mnoho připojených systémů souborů

a v dmesg se objevi:

attempt to access beyond end of device
hdc: rw=0, want=68, limit=4
attempt to access beyond end of device
hdc: rw=0, want=7796348, limit=4
attempt to access beyond end of device
hdc: rw=0, want=7795324, limit=4
[...zkraceno...]
attempt to access beyond end of device
hdc: rw=0, want=1028, limit=4
UDF-fs: No partition found (1)
attempt to access beyond end of device
hdc: rw=0, want=68, limit=4
isofs_fill_super: bread failed, dev=hdc, iso_blknum=16, block=16

Navic pokud se potom pokusim o eject, tak to skonci takhle:

$ eject
eject: unable to eject, last error: Nepřípustný argument

a v dmesg pribude tohle:

program eject is using a deprecated SCSI ioctl, please convert it to SG_IO

Vysonout pak jde jen v k3b.

Nevite v cem je problem? Palil jsem v k3b pod beznym uzivatelem,
/dev/hdc, resp. symlink /dev/cdrom je DVD vypalovacka.

Zdenek Zikan