Preklad DNS, lokalni webserver a kanonicke jmeno

Lubos Dusany lubos.dusany na seznam.cz
Středa Prosinec 29 14:45:22 CET 2004

Pekny prednovoroci den,

mam takovy problem se kterym si jiz delsi dobu nevim rady, existuje sit,
nasledujici konfigurace:

net -> linux router s trueIP, iptables, masq -> switch -> LANka +
lokalni web server s privatni IPadresou

Na linux routeru bezi jen iptables neni tam bind ani named, klienti v
lokalce maj DNS servery poskytovatele, z routeru je portfwd portu 80 a
443 na web server s privat IP.

Problem je v tom, ze mi z LANky nefunguje odkaz na web jmenem toho
serveru, v DNS (mimo sit) je A zaznam na trueIP routeru a dal se to
portfwd. Kdyz dam treba do lynxu http://jmeno tak to nenajde, kdyz
pouziju IP misto jmena jede to.

Vim ze to jde resit editaci /etc/hosts pripadne hosts ve windows, to mi
ale neprijde moc elegatni reseni. Rozebehnuti bindu na routeru a pouziti
jako DNS serveru v siti to neresi.

Ping z LANky na jmeno vraci true IP routeru samozrejme.

Predpokladam spravne ze resenim by byl bind na routeru a tam do DNS
nastavit pri dotazu na to jmeno aby resolvoval lokalni IP ?
Prohlizel jsem logy iptables jestli nedela neporadek firewall ale zadne
zaznamy o tom ze by zahazoval nejake pakety tohodle se tykajici jsem
nenasel.

Diky za rady

Lubos