Zátěž mailserveru

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Únor 2 15:24:05 CET 2004

On Mon, 2 Feb 2004, Radek Švanda wrote:

> Dobrý den,
>
> chtěl bych se zeptat na Vaše zkušenosti se zátěží mailserveru (postfix +
> amavis + spamassassin). Máme server na Win2k i s POP3, kde je provoz asi
> 150.000 zpráv denně, při špičce mezi 4 - 10 zprávami/s. Chci před to
> postavit Linux, který bude filtrovat viry a spam a ostatní přepošle na
> stávající server. Zajímá mě, jaká by měla být HW konfigurace tohoto
> nového stroje?

Zacina a konci to na tom antiviru a spamfilteru. Nevim jak postfix, ale
qmail zvladne dorucit 200000 zprav za den na starem pentiu. Ovsem
jmenovite spamassasin je docela zrout, minimalne je treba ho nespoustet na
kazdou zpravu znovu, ale v nejakem jeho rezimu demon/client. S antivirem
to bude podobne. Asi si to budete muset vyzkouset sam.

Pokud by se ukazalo, ze je spamassassin prilis pomaly, muzete zkusit treba
v C napsany bogofilter (i kdyz to je trochu jiny druh filtery nez
spamassassin).

-- Honza Houstek