Odesly USB flash disk (delsi)

Kotrla Vitezslav kotrla na ceb.cz
Čtvrtek Únor 5 10:12:10 CET 2004

> Kdo vsechno USB flash pouziva a komu tu jeste flashka odesla
> ? Mozna by se
> dalo zmapovat , ktere typy jsou
> nejtrvanlivejsi...

Bez problemu Apacer 64MB (USB 1.x), Apacer HandySteno TN202 (USB 2.0),
ten druhy tedy az potom, co jsem pouzil 'cfdisk -z' :-), pred tim na
nem byla nejaka podivna partition table. Oba dva pouzivam stridave
v Linuxu (kernel 2.4.22 - 2.4.24) a ve Windows 2000/XP.

Naopak mi odesly 3 kusy QDI U2DISK 256MB, bylo to nejake fajnove
provedeni v kourovem plastu s chromovanymi boky. Uzivatel si stezoval
na chyby pri cteni velkych souboru pod Windows 2000, chvili jsem si s
tim tedy hral pod Linuxem, vytvoril novou partition table, preformatoval,
vypadalo to nadejne, ale potom zacal kernel hlasit spoustu I/O chyb,
viz http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=2381.

Ted uz to nejede ani ve Windows, pokud to tam naformatuji, neco nakopiruji
a vysunu, tak po naslednem zasunuti hlasi Billuv OS 'unknown filesystem'.
Pod Linuxem v lepsim pripade detekce stale v poradku, mount se zdari, ale po
chvili cteni opet I/O chyby, v horsim pripade i pri zasunuti media. Je to velmi
nestabilni a pomerne nahodne.

Tolik ma troska do mlyna.

Vitezslav Kotrla