VoIP a Linux

Robert Vojta robert na v0jta.net
Čtvrtek Únor 5 14:28:43 CET 2004

> najde se tady prosim nekdo se zkusenostmi v oblasti VoIP
> kdo by byl ochotny mi neco poradit ? Konkretne bych chtel
> pouzit Linux router budto jako Gatekeeper, nebo ciste jako
> router s priorizaci hlasovych paketu, ale zajimal by me
> nazor nekoho, kdo uz to nekde provozuje. Nevim jak moc
> vhodne tema je to do konfery, takze pokud se nekdo ochotny
> najdete, napiste mi prosim primo ...

  Vhodne tema to urcite je, protoze se to tyka Linuxu, ale zkuste se i
na neco zeptat ...

  Oboji jde provozovat - pokud chcete prioritizovat VoIP pakety, zamerte
se na QoS a Minimize delay.

 K cemu chcete pouzit Gatekeepera? Mate klienty za NATem na ktere se
neni mozne dovolat? Co to je za klienty? Dnes uz jsou stacky a featury
takove, ze Gatekeepera v podstate nepotrebujete (pro dovolatelnost za
NAT). Potrebujete jej pouze v pripade, ze jste spolecnost alla Fayn,
ktera pomoci Gatekeepera vytvari pristupove body do sve site pro H.323
zarizeni. Je to trochu slozitejsi tema, ale ptejte se ...

RV

--
Robert Vojta