boot problem, login prompt ihned po startu initu

Robert Svoboda r080 na atlas.cz
Pátek Únor 6 08:49:32 CET 2004

Zdravicko,

kdyz jsem pred dvema dny restartoval svuj stroj, dostalo se mi
nemileho prekvapeni. Bootovaci proces skoncil ihned po
nastartovani initu (alespon si to myslim) a vyskocil na me
login. Kernel, ktery pouzivam, je ve verzi 2.6.1. Zde je vypis
poslednich hlasek, ktere se objevily:

INIT: version 2.84 booting
INIT: entering runlevel 3

a tady se objevi vyzva k zalogovani

Kdyz se zkusim zalogovat, at jako root nebo kdokoli jiny,
objevi se hlaska v tomto duchu:

FATAL: cannot write to TTY (PTY?) permission denied

(muze toto byt tim, ze nad vypisy INIT:.. se objevuje
 informace o tom, ze root filesystem byl namountovan
 read-only?)

Vyse uvedene vypisy nemusi byt uplne presne kopie - jsou
napsany podle pameti - nevim o zpusobu jak je copy a pastnout.

Distribuce je gentoo, zelezo je notebook od IBM model R40.
V menu grubu mam pripraveny jeste zachrany 2.4.22 kernel,
ktery pouzivam v pripade, ze 2.6 nenabootuje atd... I tento
kernel konci v uplne stejnem miste se stejnym vysledkem.

Myslel jsem, ze problem muze byt s reiser root filesystemem,
ok, zmenil jsem ho na ext3. Nic, zadna zmena.

Uz netusim, kde dal patrat, prosel jsem fstab, inittab,
grub.conf (dole je jejich vypis), google a nenarazil na nic. Asi spatne hledam. Proto
prosim, pokud nekdo tusite, podelte se se mnou.

Diky.

fstab, inittab a grub.conf:

/etc/fstab:
###############
/dev/hda2           /boot       ext3        noatime     1 1
/dev/hda3           none        swap        sw          0 0
/dev/hda5           /           ext3        noatime     0 1
/dev/hda6           /home       reiserfs    noatime     0 1
/dev/cdroms/cdrom0  /cdrom      iso9660     noauto,ro   0 0
none                /proc       proc        defaults    0 0
none                /dev/shm    tmpfs       defaults    0 0
###############

/etc/inittab:
###############
id:3:initdefault:
si::sysinit:/sbin/rc sysinit
rc::bootwait:/sbin/rc boot
l0:0:wait:/sbin/rc shutdown
l1:S1:wait:/sbin/rc single
l2:2:wait:/sbin/rc nonetwork
l3:3:wait:/sbin/rc default
l4:4:wait:/sbin/rc default
l5:5:wait:/sbin/rc default
l6:6:wait:/sbin/rc reboot
c1:12345:respawn:/sbin/agetty 38400 tty1 linux
c2:12345:respawn:/sbin/agetty 38400 tty2 linux
c3:12345:respawn:/sbin/agetty 38400 tty3 linux
c4:12345:respawn:/sbin/agetty 38400 tty4 linux
c5:12345:respawn:/sbin/agetty 38400 tty5 linux
c6:12345:respawn:/sbin/agetty 38400 tty6 linux
ca:12345:ctrlaltdel:/sbin/shutdown -r now
x:a:once:/etc/X11/startDM.sh

grub.conf snippet:
title Gentoo Linux 2.6.1
root (hd0,1)