Nastaveni tiskarny - (nový) PPD soubor

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Únor 6 09:16:03 CET 2004

Přeji krásný den !

Mám tu jeden drobný problém - nedaří se mi nastavit iskárnu (tak
jak bych chtěl). Určitě je to jenom moje slepota. Pomozte
prosím, ať se z toho úplně nezblázním !!

Konfigurace serveru : WhiteBox linux 3.0, kernel 2.4.21-4.EL,
cups-1.1.17-13.3.6, redhat-config-printer-gui-0.6.47.3.13-1

Na serveru jsem nadefinoval tiskové fronty - typ je "ncp" (data
jsou "přelita" na NW server), nastavení jsem prováděl pomocí
printconf-gui (z balíčku redhat-config-printer..).
TAKTO NASTAVENÉ TISKÁRNY FUNGUJÍ DOBŘE.

Chtěl jsem ale použít ovladače na tiskárny, které nejsou ve
standardním balíčku - stáhnul jsem tedy z ww.linuxprint.org
soubory s ovladači *.ppd, podle návdu jsem je nacpal do
/usr/share/cups/models. Jenže takto přidané ovladače se mi
nenabízejí v nástroji printconf-gui !!

Ještě podivnější je, že se přidaný ovladač dá použít pokud
nastavuji fronty přes http://127.0.0.1:631/admin
Jenže toto nastavování mi nenabízí tisk na NW (jen HP JetDirect
/ Internet Printing / LPD / Parallel Port / SCSI Printer /
Serial Port) a navíc množina nastavitelných věcí je dost omezená
proti předchozímu nástroji.

Nastavení pomocí "KDE - Ovládací centrum" je dost podobné jako
předchozí možnost - taky neumožňuje vybrat tisk na NW.

Dotaz :
=======
Je nějaký způsob, jak přesvědčit nástroj printconf-gui, aby si
všímal přidaných PPD souborů ? Nebo některý z ostatních
nástrojů, aby nabízely tisk na NW ? Nebo je jediná schůdná cesta
ruční editace konfiguráků ?

Předem díky za tipy.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz