Clon disku pod Linuxem

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pátek Únor 6 15:00:24 CET 2004

> Potřeboval bych jestli neexistuje něco jako veritas volume
> manager přesně jeho část snapshotu a clonování disku ale pod
> linux a nejlépe free. Díval jsem se na net ale nic jsem zatím
> nenašel. Jestli někdo o něčem víte, zkuste mi nakopnout

bohuzial neviem co je veritas volume manager, takze tazko vam poradim
nieco podobne. ak potrebujete beziaci system dostat niekam inam, pohladajte
na nete "mondo archiver". k instalacii budete potrebovat trpezlivost, ma to
dependencies asi na 10-15 dalsich toolov, ale vysledok sa vyplati. vie
zijuci system (resp. zvolene casti) zalohovat na siet, hdd, cd (pripadne viac
cd), pasku, blablabla. ja som tym robil "instalacne" CD k nakonfigurovanemu
linuxu vratane dalsich aplikacii. filesystem mal asi giga, mondo z toho
spravil asi za tristvrt hodiny 300 megovy iso image, ktory som napalil na cd,
a teraz staci vrazit cd do noveho stroja, bootne, da mi moznost spravit particie
(alebo ich spravi sam) a za necelych 10 minut tam vyrolluje cely filesystem. po
restarte mate hotovy a beziaci klon povodneho stroja.