Pridelovani informaci o http proxy pres dhcp

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Únor 8 12:22:14 CET 2004

On Sun, Feb 08, 2004 at 11:43:23AM +0100, Ales Vizdal wrote:
> On Sun, Feb 08, 2004 at 11:35:12AM +0100, Dalibor Straka wrote:
>
> Preji hezkou nedeli,

> Neco k tematu:
>
> http://lists.debian.org/debian-devel/2003/debian-devel-200308/msg02711.html

Aha! Ono je to znacne netrivialni. A ja jsem si myslel, ze jsem jenom
blbej ;-(. Toto se v archivu jiste nestrati:

MS ma rozsireni pro DHCP pro prideleni proxy, kod je 252 a funguje to
pouze s IE ve windows. Ale cetl jsem, ze to beha i s konquerorem v kde.

dhcp3-server:
option auto-proxy-config code 252 = string;

subnet 192.168.1.0 netmask 255.255.255.0 {
  range 192.168.1.101 192.168.1.199;
  option auto-proxy-config "http://192.168.1.1/wpad.pac";;
  option routers 192.168.1.1;
 }

dhcp (version 2) staci dopsat do bloku dekarace subnet
  option option-252 "http://192.168.1.1/wpad.pac";

Soubory pac jsou pouzivany pro konfiguraci netscape, mozilly, opery ci IE,
Je to javascript a v nejjednodussi forme muze vypadat treba takto:

function FindProxyForURL(url, host)
 {
   return "PROXY 192.168.1.1:3128" ;
 }

A ted otazka do pranice. Na debianu by to asi slo nastavit pres
/etc/dhcp3/dhclient-enter-hooks.d/ a dopsat tam neco ve smyslu
export http_proxy="$to_co_mi_pridelilo_dhcp:$port". Nejake namitky?

Hezky den,
-- Dalibor Straka