ZIP Drive, USB disk a partitions

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Únor 10 14:13:20 CET 2004

> 2) uvazuji o koupi externiho ramecku na disk pres USB a chtel
> bych se zeptat, jak to je s particema, jestli jsou partice
> viditelne a jak se vlastne pripojuje.

Stane se z nej "plnohodnotny" SCSI disk, na kterem si partisny
muzete udelat podle libosti.

Chodi to dobre, akorat aj sam mam jeden problem - a kdyz uz se
to tu nakouslo, treba nekdo poradi :

Mam ve stroji 4 "SCSI radice " :

0) CDRW a DVD emulace pomoci ide-scsi. Vzniknou zarizeni
/dev/scd0 a scd1, coz nasledne neprinasi dalsi problemy

1) "pravy" SCSI radic aix7xxx + ZIPka (obvykle sda)

2) externi disk na USB (obvykle sdb)

3) disky (pole) na RAID radici Promise (obvykle sdc a sdd)

Vsechny zminene ovladace se nahravaji jako moduly, ale bohuzel
se mi nedari prinutit jadro aby je natahovalo ve zvolenem
poradi, takze ext. disk se vzdy nahraje pred RAID radic - a kdyz
ho tam nemam, posune se oznaceni jeho disku. Krome toho se nekdy
stava (s pravdepodobnosti cca 1/20) ze se ZIPka "probudi" az
jako posledni a pak jsou vsechny disky oznacene jinak nez by
clovek cekal. Zkousel jsem zapsat zavislosti do
/etc/modules.conf, ale jadro si je stejne nahrava jak chcce :(

modules.conf :
--------------
options ide-cd dma=1 ignore=hdc ignore=hdd
below sr_mod ide-scsi
below sd_mod ft3xx aic7xx
above scsi_mod sd_mod sr_mod

System : RH9