filmy na ftp.linux.cz

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Pátek Únor 13 08:25:07 CET 2004

> Takže pominuli všechny již diskutované problémy (c) apod.,
> myslím, že to tam prostě z principu nemá co dělat, protože je
> to akademická půda.

Mam pocit, ze jsme pochopili problem kazdy jinak. Ja jsem mel az do ted za
to, ze se jedna o public incoming adresar. Do takoveho adresare ma pravo
zapisu kazdy. Kdyz se neco takoveho naskytne na rychlem serveru, tak se da
ocekavat, ze se nekdo pokusi pres ten adresar nejaky soubor predat.
Nauploaduje a napise kamosovi: "Hele, zkus z ftp.linux.cz stahnout ten novy
film." To se mu samozrejmne nepovede. Jenze predpokladam, ze nema ani
opravneni to po sobe smazat. A protoze lidi jsou nepoucitelni, tak to zkousi
dalsi a dalsi. Zejmena, pokud tam vidi nejaky film, tak si rikaji, ze to asi
jde pretahovat pres ten adresar. Takze se tam hromadi filmy, ktere admin
jednou za cas promazne.
Tohle je muj odhad situace. Vidite na tom nekdo nezakone sireni filmu? Ja
opravdu ne. Predpokladam, ze v konferenci jsou profesionalove, kteri chapou,
ze tohle je normalni a nic moc se s tim neda delat, pokud chce clovek
zachovat moznost uploadu a pokud se nechce poustet do nejakych silenych
technologii na sledovani protekajicich dat a detekci nepovolenych souboru.
Rozumny clovek snad chape.
Srovnani se Strahovem taky silne pokulhava. Na Strahove byly ftp servery,
ktere umoznovaly stahovani filmu, pisnicek a sw. Coz je opet neco jineho nez
ftp.linux.cz
Uz delsi dobu se linuxova komunita snazi o osvetu. Linux neni rakovina.
Linux je schopny OS, ktery ma budoucnost. Nejste jen profesionalove, ale
leckdy i misionari. Proc ted najednou u tohoto problemu misto osvety hledame
jine reseni, ktere omezuje? Proc misto toho, abychom pripravili vysvetleni,
proc se muze stat, ze tam nekdo uvidi filmy a vysvetleni, ze se nejedna o
zadny trestny cin ani nic nemoralniho, najednou chceme omezovat jednu z
funkci ftp.linux.cz ?
Opravdu nerozumim. Mejte trochu vic viry v ostatni lidi na siti. Jak jinak
muzeme mit viru, ze prijmou linux? (Sorry, tohle zni skoro jako kazani, ale
nepovedlo se mi to preformulovat.)
Hallellujah ;-)

TNX