filmy na ftp.linux.cz

Aben Siatris aben na webcom.sk
Pátek Únor 13 12:22:17 CET 2004

Dňa Friday 13 February 2004 09:50 Rybarik, Michal napísal:

> naozaj je v ceskom autorskom zakone cast, ktora toto dovoluje?
> mozete vlastnit kopiu cohokolvek pre osobnu potrebu? naprikad
> windows xp home edition? alebo autocad? btw, ako sa taketo dielo
> ku vam dostane, ked ho nesmiete sirit (a to plati zrejme aj pre toho,
> od koho to dielo mate)? alebo staci ked si jeden clovek kupi xp-cka
> a moze ich naprosto legalne nakopirovat lubovolnemu mnozstvu
> dalsich ludi, ktori ich budu mat tiez legalne, lebo su pre osobnu
> potrebu? neviem ako to osetruje cesky zakon, ale slovensky ide
> presne opacnym smerom.
no to by som netvrdil. cital som pravny vyklad a bolo tam spomenute
asi taketo nieco:
vlastnit nelegalnu kopiu napriklad nejakej pesnicky v mp3 nieje tvoj
problem ale problem distributora. teda cloveka od koho si to ziskal.
je to ako keby ti niekto dal/predal kradnute auto. to ze je kradnute nieje
tvoj problem. je to narabanie s kradnutou vecou a to samo o sebe
nieje trestne. iba ak by clovek 100% vedel ze ta vec je kradnuta.
a to u pesnicky nikdy nevies. ja si napriklad bez problemu stiahnem
songy Galadriel-u z netu alebo Bonhama, ci jednej finskej
skupiny, pretoze su na ich domovskych strankach a su poskytnute
zdarma. nie kazda mp3 je nelegalna ked je stiahnuta z netu.
to je snad jasne. takze nemozno brat za samozrejmost ked mi niekto
da/preda album s mp3 songami nejakej skupiny ze je to nelegalne.
taktiez nieje mojou povinnostou zistovat ci to dala ta skupina
k dispozicii zdarma, ako nieje mojou povinnostou zistovat ked
mi niekto preda mobil ci nebol kradnuty.

btw: dost ma vytaca ked sa niekde v TV alebo v novinach pise
ze proste "stahovanie mp3 z netu je trestne" pricom to
je priserne zavadzanie verejnosti. akokeby kazdy song bol
hned poskytovany za peniaze na zaklade nejakej licencie
ci coho.